Microsoft a anuntat ca intentioneaza sa lanseze în acest an un nou dispozitiv care permite accesul la muzica si filme, împreuna cu echipamentul de software corespunzator, sub marca „Zune”, lansând astfel o provocare pentru Apple, care dezvolta playerul iPod.
„Vom furniza o întreaga suita de produse de hardware si software sub marca Zune, iar primele dintre ele vor fi disponibile în acest an”, a declarat, într-un comunicat, Chris Stephenson, managerul departamentului responsabil pentru piata produselor de divertisment si a serviciilor.
Microsoft, cel mai mare producator de software mondial, se confrunta cu dificultati în încercarea de a devansa compania Apple, pe piata de download de muzica prin intermediul player-ului iPod si al serviciului iTunes Music Store.
Astfel, iPod controleaza peste jumatate din piata dispozitivelor multimedia digitale, se arata într-un studiu realizat de firma de cercetare NPD, în timp ce 70% din vânzarile de muzica în format digital în Statele Unite se realizeaza prin intermediul serviciului iTunes.
În Statele Unite, iPod acopera peste 75% din piata playerelor digitale de muzica.
„Microsoft va avea de înfruntat o concurenta puternica. Va fi dificil pentru ei sa creeze un dispozitiv cu acelasi grad de distinctie cum s-a întâmplat în cazul Apple cu iPod”, a comentat Michael Gartenberg, director de cercetare la JupiterResearch.
Surse din industria muzicala au declarat recent pentru Reuters ca Microsoft si-ar fi exprimat intentia de a intra pe aceasta piata înainte de Craciun, cu un dispozitiv wireless care va permite utilizatorilor sa descarce filme si muzica în format digital.
Totodata, sursele au aratat ca Microsoft a prezentat si un nou serviciu de distributie muzicala asemanator cu formatul iTunes dezvoltat de Apple.
Microsoft nu a anuntat care va fi pretul noului dispozitiv sau daca ar fi dispusa sa accepte pierderi în segmentul de hardware, compensându-le prin vânzarea de muzica, filme si, eventual, jocuri video. Aceasta a fost strategia adoptata în cazul consolei pentru jocuri video Xbox.
Analistii au afirmat de asemenea ca Microsoft va lansa o campanie de marketing foarte agresiva pentru noul produs.
„Miza este foarte mare. Microsoft trebuie sa depuna eforturi serioase pentru a avea succes, dar compania detine resurse financiare importante si este foarte perseverenta”, a declarat Toan Tran, analist la Morningstar.