Într-o casa singuratica aflata pe un vârf de deal, eleva de liceu JILL JOHSON (Camilla Belle), se duce pentru o noapte obișnuita de babysitting. Cu copiii care dorm și cu o casa frumoasa gata sa fie explorata, ea se încuie în casa și pornește alarma. Dar cînd primește o serie de telefoane misterioase de la un STRAIN care insista ca „ea sa verifice copiii”, Jill începe sa se panicheze. Teama escaladeaza și devine teroare cînd reușește sa-și dea seama de unde se suna și afla ca ca telefoanele vin din interiorul casei. Jill trebuie sa se mobilizeze psihic ca sa se lupte și sa scape din casa cu viața.
DESPRE PRODUCȚIE
Exhumând un ClasicÂ…
În 1978, unul dintre cele mai de groaza filme din toate timpurile a aparut pe marele ecran și a bagat o frica terorizanta în babysitterii din lumea întreaga. Deseori imitat (Scream), dar niciodata copiat, in filmul When a Stranger Calls era vorba despre o tânara babby-sitter terorizataÂ… un telefon care suna în continuuÂ… și șoapte de amenințare care sunt fundalul unuia din cele mai de suspans filme vreodata filmate. Carol Kane a jucat în rolul babby-sitterului chinuit de o serie de telefoane prevestitoare de rau de la un om fara fața întrebând-o repetat „Ai verificat copiii?” Acest film, care de la apariție a menținut un statut de cult, va ridica ștacheta filmelor thriller-psihologice și a va da tonul pentru viitoarele filme de agest gen.
La o distanța de mai mult de un sfert de seecol, Ken Lemberger, fostul co-președinte al companiei Sony Pictures Entertainmet, și-a exprimat interesul într-o refacere a filmului. „Când am plecat de la Sony, am întrebat-o pe președinta daca ar avea ceva impotriva daca as cerceta arhiva de filme precum și la filmele abandonate pentru cauta material pentru un remake”, își aduce aminte Lemberger. „Eram în cautare de filme care nu erau copleșite de succese comerciale și literare și primul film care mi-a atras atenția a fist WHEN A STRANGER CALLS. Mi-am adus aminte de scene din filmul original, care au fost probabil cele mai de groaza doua zeci de minute de la începutul unui film pe care l-am vazut vreodata.”
Lemberger i-a prezentat ideea lui Clint Culpepper, Președintele Companiei Screen Gems. Cei doi au au au concluzionat ca filmul original a avut trei trei filme diferite strânse într-unul singur, și ca adaptarea lor se va concentra chiar pe momentele de groaza de la începutul filmului pe care toata lumea și-l amintea.
Actualizarea filmului se dovedea o provocare o încercare și lucrurile au trebuit sa se schimbe pentru a-l face viabil 28 de ani mai târziu. „Am convenit sa facem filmul dandu-i o incrcatura mai mare pe plan psihologic decât filmul original”, explica el. „Teroarea se afla în lucrurile pe care nu le vezi versus ceea ce faci tu. Având o tânara închisa într-o casa și fiind pândita este o întâmplare de groaza foarte reala. Cu toții îi cunoaștem pe babby-sitteri sau am fost îngrijiți de ei iar ceea ce face filmul înfricoșator este ca acest lucru ni se poate întâmpla chiar și noua”.
Crearea EchipeiÂ…
Lui Jake i s-a propus o întâlnire cu cei de la Screen Gems. Rolul lui era sa taie întregul film original și sa acel sâmbure de idee buna – o fata singura într-o casa straina – și sa-l dezvolte într-un film. El a s-a apucat imediat de treaba.
Urmatorul lucru era gasirea unui regizor care sa împartașeasca viziunea restului echipei. Simon West urma sa fie acel regizor. Cu realizari precum CON AIR și LARA CROFT: TOMB RAIDER, West era cunoscut pentru abilitatea sa de a aduce atât suspans cât și emoție filmului. Producatorului John Davis i-au placut efectele vizuale incredibile și stilul pe care regizorul le-a aratat în munca sa depusa în reclamele pe care le-a facut în Anglia și s-a gândit sa furnizeze combinația perfecta de care era nevoie pentru a regiza filmul STRANGER.
Când Simon a citit pentru prima data scenariul, i-a placut faptul ca tot filmul se petrecea într-o casa. Multe dintre filmele dramatice importante și de aventuri pe care le-a regizat în trecut l-a purtat în deșerturi și jungle din toate colțurile lumii pentru perioade de timp de peste o suta de zile pentru producție. Cu filmul STRANGER, Simon a vazut oportunitatea de a-și exersa creativitatea intr-un mod diferit. „Acest film se dovedea a fi mult mai sofisticat decât filmele de acțiune pe care le-am vazut”, spune el. „Sunt foarte puține elemente și l-am vazut ca un mod de a face fiecare zi un foarte fin și detaliat meșteșug și acesta a fost lucrul m-a tras la acest proiect.”
Co-Starurile: Fata, Casa, Telefonul
Gasirea actriței principale care sa joace în film a fost prioritatea de top a producatorilor filmului. Cu trei personaje principale: Jill, Casa și Telefonul, interpretarea actriței care a fost adusa pentru a juca rolul lui „Jill” trebuia sa fie la înalțime. Inocența era foarte importanta. La vârsta de 16 ani, personajul este la limita maturitații, dar este înca foarte mult o tânara inocenta, o liceeana – babby-sitter. Pe de alta parte, ea trebuie dupa aceea sa intervina și sa lupte pentru viața ei și sa-l învinga pe individul cel rau pentru a supraviețui. Astfel aceasta actrița trebuie sa traiasca o întreaga gama de simțiri de la o adolescența fericita, la o trauma absoluta. Acest lucru trebuia sa fie facut în special cu expresii ale feței, fara a folosi dialogul ca teren de rezerva. Camilla Belle s-a potrivit perfect rolului.
„M-am ales-o pe Camilla pentru mai multe motive”, își aduce aminte Simon West. „I-am vazut filmele precedente și am gasit-o ca fiind o actrița matura și inteligenta, chiar daca este inca foarte tanara.. Dar totuși are aceasta rara calitate inocența pe care multe adolescente nu o mai au deoarece ele cresc mult prea repede, în special în profesia de actrița. Deci a fost foarte greu sa gasim pe cineva care sa aiba acel echilibru al inocenței și reușitei ca actrița.”
Pentru Camilla, faptul ca rolul prezentat întâmpina provocari din punctul de vedere al interpretarii, îmbinat cu oportunitatea de a juca un personaj feminin puternic a atras-o lo acest proiect. „Jill este un personaj feminin foarte puternic care duce acest film de una singura”, spune Camilla. „Ea trece printr-o experiența emoționala foarte puternica. Ea trebuie sa îi salveze pe copii și sa se salveze pe ea înseși. Ea are responsabilitatea foarte importanta de a scoate pe toata lumea teafara din casa. Este o autentica poveste despre supraviețuire.”
„Ca actrița, a fost ceva provocator pentru ca nu am mai avut oportunitatea de a ma hrani din rolurile celorlalți actori în felul în care l-am facut în alte filme din moment ce partenerii erau o Casa și un Telefon”, adauga ea. „A trebuit sa joc cu mine însami și sa creez lucruri în mintea mea. Mai presus de toate a trebuit sa devin un pic nebuna în mintea mea și sa vin cu scenarii diferite despre lucrurile care se întâmpla în jurul meu și acest lucru a fost provocator și incitant pentru mine ca actrița.”
Din punct de vedere fizic, rolul lui Jill a fost de asemenea provocator. Actrița a lucrat cu un antrenor mai mult de o luna anterior începerii filmarii. A lucrat și într-o sala de gimnastica și pe pista în fiecare zi învațând cum sa alerge și cum sa fie în forma pentru rol. „Jill este o atleta”, explica Camilla. „Ea este o alergatoare și evident foarte putenica din punct de vedere fizic. Ea are foarte multa vitalitate care o ajuta în lunga alergare cand trebuie sa se lupte cu Strainul, fiind fugarita în jurul casei și supraviețuind. Acesta este lucrul care o salveaza. Deci a trebuit sa ma asigur ca pot rezista foarte bine.”
DistribuțiaÂ… Casa
Al doilea lucru de care producatorii aveau nevoie era sa gaseasca casa potrivita. Producatorul General Paddy Cullen l-a angajat pe scenograful Jon Gary Steele. Producatorii filmului au fost foarte hotarâți în legatura cu îndepartarea clișeului casei bântuite, casa fantomatica pe care spectatorii au vazut-o de un milion de ori – casa clasica în stil Gotic, Victorian și American.
Contextul în care acțiunea se petrece în film a fost extrem de importanta și scenaristul filmului este cel care a avut ideea pentru cea mai mare parte a casei cât și pentru atriu. Producatorii știau ca va fi dificil sa gaseasca un loc care sa satisfaca cerințele scenariului deoarece este foarte dificil de filmat într-o casa adevarata. Jon Gary Steele și Simon West au colaborat pentru a proiecta interiorul.
Casa masoara are peste 300 de mp și a fost proiectata de Jon Gary Steele. Interiorul a fost construit în șase saptamâni, iar exteriorul a fost construit în cinci saptamâni. Interiorul a fost construit in platou la Culver Studios și exteriorul pe malul lacului din Franklin Canyon în Los Angeles, un parc de stat, care reprezenta dublura Canionului Colorado.
Proiectul lui Steele a luat multe forme. „Am dorit ca casa sa fie una moderna, dar nu vroiam sa fie sterila sau rece cu pereții albi”, spune designer-ul.
„Am vrut ca aceasta casa sa fie un fel de labirint,” continue ea. „Este ca și cum ai vizita o casa cu oglinzi.”
Tehnologie și TeroareÂ…
Filmul WHEN A STRANGER CALLS a fost filmat în 37 de zile. 27 de zile au fost petrecute filmând la Culver Studios în Culver City, Los Angeles, și cele 10 zile care au ramas au fost petrecute filmându-se exterioarele casei pe lacul din Franklin Canyon în Los Angeles. Povestea, împreuna cu felul în care se prezinta și se simte acest film, este foarte diferita de filmul original și timpul a permis producatorilor filmului accesul la o multitudine de tehnologii avansate, pe care filmul original nu le putea utiliza pur și simplu pentru ca ele nu existau pe atunci.
„Am folosit foarte multe camere steady- cam și macarale tehnologice, lucruri care atunci nu existau”, spune directorul de imagine Peter Menzies, Jr. „In multe cazuri camera devine un al treilea personaj. Steady-cam-ul, ne-a permis sa plimbam cu adevarat spectatorii pe holuri și în camere in loc sa-i lasam sa stea nemiscati si sa priveasca acțiunea , lucru de care filmul original s-a folosit din plin, deoarece tehnologia nu era disponibila lor atunci. De asemenea putem urmari foarte mult din punctul ei de vedere, punand-i pe spectatori in mijlocul actiunii si facandu-i partasi la momentele de teroare.”
DESPRE DISTRIBUȚIE
Camilla Belle (Jill Johnson) cel mai recent a fost vazuta în filmul THE BALLAD OF JACK AND ROSE alaturi de Daniel Day-Lewis; în filmul THE CHUMSCRUBBER cu Raplh Fiennes și Glenn Close; și în filmul independent THE QUIET în care joaca alaturi de Elisha Cuthbert și Edie Falco. Belle și-a facut debutul în filmul aclamat de catre critici al lui Afonso Cuaron, care reia povestea filmului lui Shirley Temple, A LITTLE PRINCESS. Alte filme la care a participat sunt THE PATRIOT, THE LOST WORLD:JURASSIC PARK, POISON IVY II, DECONSTRUCTING SARAH și ANNIE: A ROYAL ADVENTURE.
Recent Belle a absolvit liceul, unde în ultimii patru ani a facut parte în grupul de dans, în prestigiosul Chamber Choir, și în grupa de teatru a liceului. În 2002, Belle a urmat cursuri la Royal Academy of Dramatic Arts din Londra.
DESPRE REALIZATORI
Simon West (Regizor) a regizat adaptarea pentru marele ecran al popularului Tomb Raider, LARA CROFT: TOMB RAIDER în care joaca Angelina Jolie. De asemenea a regizat filmul THE GENERALÂ’S DAUGHTER, în care joaca John Travolta, și filmul CON AIR, în care joaca Nicholas Cage. Aceste trei filme regizate de el au strâns în lumea întreaga peste 700 milioane de dolari.
De asemena West a fost Producator Executiv la filmul BLACK HAWK DOWN pentru Revolution Studios. În vara anului 2001, el a semnat o înțelegere cu Paramount Television și imediat a început sa lucreze la filmul apreciat de catre critici KEEN EDDIE.
West si-a câștigat recunoaștere pentru munca sa de regizor realizand video clipuri muzicale și reclame la Londra. Dupa ce a câștigat mai multe premii internaționale, el s-a alaturat companiei Propaganda Films în Los Angeles. Mutarea lui West la Los Angeles la începutul anilor 90 l-a condus spre succese continue în domeniul reclamelor, obținând inclusiv premiul Gold și Silver Lion la Cannes și Clios și premiul ADDY în Statele Unite.
Jake Wade Wall (Scenarist) în prezent el termina reluarea filmului clasic horror din 1968 THE HITCHER pentru compania Platinium Dunes a lui Michael Bay și Focus Fetures. Recent New Line Cinema a achizionat franciza scenariului sau AMUSEMENT, o reluare contemporana dupa antologiile clasice horror. Dupa aceea, el se va întoarce la Dimension Films pentru a continua munca la cel mai nou film din franciza HALLOWEEN, pe care a început-o în 2004. Primul sau scenariu horror original NEXT DOOR a fost achiziționat de catre New Line Cinema în 2003 și în prezent este în procesare.
Peter Menzies, Jr., A.C.S. (Director de Imagine) recent a filmat urmatoarele filme FOUR BROTHERS și THE GREAT RAID. Alte filme recente ale lui sunt: MISS CONGENIALITY 2: ARMED AND FABULOUS, MAN OF THE HOUSE, și filmul acțiune/comedie al lui Jerry Bruckeheimer KANGAROO JACK.
Menzies l-a întâlnit pentru prima data pe Simon West în timp ce lucra la o reclama. Dupa aceea au lucrat împreuna la doua filme: LARA CROFT: TOMB RAIDER, și în THE GENERALÂ’S DAUGHTER.
Tatal sau, Peter Menzies, si el director de imagine, l-a introdus pe fiul Peter în industria filmelor înca din adolescența. Pentru munca depusa Menzies Jr. a câștigat deja mai multe premii, inclusiv Premiul Televiziunii Australiene în anul 1995 pentru Cele Mai Bune Efecte Speciale într-o Reclama, iar în 1993 a câștigat Premiul Televiziunii Australiene pentru Cea Mai buna Reclama Cinematografica și în 1991 la London International Advertising a câștigat premiul pentru Cea Mai Buna Imagine.
Jeff Betancourt (Monteur) a absolvit Școala de Cinema-Televiziune USC în anul 1996. Dupa absolvire, și-a început cariera de monteur cu filmul STAR MAPS pentru regizorul Miguel Arteta și producatorul Matthew Greenfield. Filmul STAR MAPS a dat tonul pentru un șir de filme independente de succes printre care: BILLYÂ’ S HOLLYWOOD SCREEN KISS, CHUCK & BUCK și THE GOOD GIRL. Cele mai recente filme ale sale sunt THE EXORCISM OF EMILY ROSE pentru Screen Gems și THE GRUDGE pentru Columbia Pictures.
James Dooley (Muzica) s-a îndreptat direct catre New York Univesity, absolvind specializarea in Compoziția Muzicala. Imediat dupa absolvire, s-a mutat la Los Angeles pentru a studia compoziția muzicii de film cu compozitori renumiti precum Christopher Young, Elmer Bernstein și Leonard Rosenman.
În 1999 el s-a alaturat echipei de la Media Ventures și a colaborat cu compozitorul, câștigator de premii, Hans Zimmer atât în calitate de inginer sef cât și de compozitor. Dooley și-a pus în aplicare abilitațile tehnice în filme, de la comedie precum AN EVERLASTING PIECE film de Barry Levinson și RIDING IN CARS WITH BOYS de Penny Marshall la filmele de succes precum GLADIATOR al lui Ridley Scott, MISSION IMPOSSIBLE 2 al lui John Woo, și PEARL HARBOR al lui Michael Bay.
De asemenea Dooley a participat și în calitate de compozitor colaborator, aranjor și responsabil cu orchestrarea pentru filmele lui Hans Zimmer și Klaus Badefelt. Acestea include și adaptarea lui Simon West a filmului THE TIME MACHINE precum și filmele lui Ridley Scott HANNIBAL, BLACK HAWK DOWN și MATCHSTICK MEN.
Dooley a contribuit în calitate de compozitor colaborator la filmul de animație al Companiei DreamWorks SPIRIT: STALLION OF THE CIMMARON, care a debutat la Festivalul de la Cannes în anul 2002. Colaborarile cu Hans Zimmer au continuat cu proiecte precum compunerea partiturii pentru filmul lui Gore Verbinski THE RING, si pentru filmul lui Antoine Fuqua TEARS OF THE SUN.
Recent Dooley a facut din nou echipa cu Hans Zimmer pentru a scrie muzica filmului lui Nancy Meyers SOMETHING’S GOTTA GIVE, și pentru filmul lui Jerry Bruckheimer KING ARTHUR.