De binefacerile și ciudațeniile bazarului web eBay nu se mai mira nimeni. Capitalismul salbatic a mai dezbracat înca o data publicitatea de orice regula: 5 studenți ai Arizona State University din Tempe (SUA), s-au folosit de eBay pentru a-și vinde trupurile lor ca spațiu pentru reclame, prin intermediul unei licitații electronice.
Scopul: baieții vor sa plece în luna martie într-o excursie de vis în Mexic, și n-ar fi rau ca cineva sa le-o sponsorizeze.
Toata lumea, inclusiv mass-media, a fost bucuroasa la auzirea veștii ca banii vor fi destinați unei cauze „nobile” – plecarea în vacanța a catorva tineri. „La fiecare 20 de minute primeam cate un telefon de la un ziar sau un post de radio sau TV”, povestesc ei.
Licitația a început de la suma de 99 de cenți și a fost încheiata la suma de 1 500 de dolari. Cea care a platit cel mai mult a fost firma de servicii financiare Wausau Mortgage Corporation. Pana va fi încheiat un contract final, cei cinci baieți s-au angajat sa poarte tatuaje temporare pe piept, cu numele companiei, în timp ce brațele le vor fi acoperite cu numerele de telefon ale firmei respective.
Iata cum suna descrierea beneficiului pe care un advertiser putea sa-l obțina de pe urma închirierii pielii celor patru baieți, descriere care a stat tot timpul pe site-ul eBay: „Gandiți-va la toate avantajele pe care le-ați putea obține atunci cand patru baieți de colegiu își vor umple trupurile lor cu logo-ul vostru, cu numele site-ului, sau chiar cu un produs imprimat pe toata suprafața trupurilor. și în puținul timp în care suntem nevoiți sa purtam camași, suntem mai mult decat onorați sa le îmbracam pe cele care sa reprezinte compania dumneavoastra. Noi așteptam orice propunere din partea voastra, de la tatuaje temporare la camași, palarii, maiouri, sandale, sau orice altceva credeți ca am putea folosi pentru a promova cat mai bine compania dumneavoastra”.
Pe site au aparut și mai multe fotografii cu patru dintre baieți dezbracați, pozați împreuna în deșert. Ringleader Kyle Kittleson, al cincilea, e fotograful. Cea mai amuzanta dintre fotografiile pe care le-a facut e un prim-plan cu abdomenul unuia dintre studenți, în fotografie aparand și doua degete care indica spațiul de reclama care ar fi putut fi umplut de advertiseri. Planul lor parea sa aiba un mic defect, ei nefiind foarte grași, ceea ce înseamna ca spațiul scos la vanzare era destul de limitat. Mai multa grasime, probabil, ar fi însemnat mai mulți bani.
Studenții de la Arizona University par sa fi descoperit de curand ca pielea lor poate fi vanduta pe internet, dar ei nu sunt nicidecum noi în ce privește folosirea de „afișaj uman”.
Afla istoria reclamelor „la purtator” numai din