„Rezultatele cercetării confirmă experienţa noastră de lucru cu persoanele care doresc să înţeleagă profilul ADN-ului lor. Cei mai mulţi sunt foarte surprinşi când află că originea lor geografică este mai diversă decât credeau. Noi, în medie, avem rădăcini genetice în patru regiuni la nivel global, ceea ce depăşeşte, aşadar, cu mult limita de două ţări.”
„Prin acest studiu ne-am dorit să aflăm dacă oamenii ştiu care este originea lor. Am plecat de la premisa conform căreia respondenţii au subestimat, probabil, diversitatea originii lor. Rezultatele arată că suntem mai conectaţi la restul lumii decât credem de fapt iar obiectivul nostru este să ne concentrăm pe această direcţie”, spune Mircea Giurcă, Online Marketing Manager momondo România, şi adaugă: „Prin urmare, am iniţiat un proiect împreună cu AncestryDNA pentru a le oferi oamenilor din întreaga lume posibilitatea de a face un test ADN şi, astfel, de a descoperi de unde provin ei de fapt”, declară Mircea Giurcă.
Călătoria ADN (The DNA Journey): Vizitează ţările din care provii
Ca parte a cercetării iniţiate, momondo a invitat 67 de persoane obişnuite din întreaga lume să participe în cadrul unui proiect în aprilie 2016, care a fost documentat sub forma unui film. Participanţilor li s-a propus să facă un test ADN pentru a afla mai multe despre originile lor. Aceştia şi-au exprimat, totodată, aşteptările cu privire la rezultatele testului. După câteva săptămâni, participanţii au fost chemaţi pentru a li se prezenta rezultatele.
„Proiectul a confirmat faptul că mulţi dintre noi nu îşi cunosc originile în totalitate. Mai mult, experienţa a demonstrat faptul că, descoperind cât de diverşi suntem de fapt, acest lucru ne poate deschide ochii şi chiar schimba propria viziunea despre sine şi despre cine sunt cei din jurul nostru, indiferent de ţară”, spune Mircea Giurcă. În prezent, 500 de persoane din întreaga lume, inclusiv România, au oportunitatea de a face testul ADN, de a-şi afla originile şi, implicit, de a descoperi de unde provin, participând la concursul desfăşurat pe site-ul momondo.ro. Dintre aceştia, un singur câştigător va avea posibilitatea să plece într-o călătorie ADN şi să viziteze regiunile din care provine.
Despre studiu
Studiul se bazează pe răspunsurile a 7200 de respondenţi din 18 ţări. Datele au fost obţinute prin intermediul companiei de cercetare Cint, pe baza grupurilor de analiză online din fiecare ţară. Respondenţii au fost selectaţi dintr-un eşantion reprezentativ în funcţie de vârstă, sex şi regiune.