În urmă cu ceva ani radiourile pirat lansau artişti sau trupe care nu erau cunoscute şi care aveau dificultăţi în a ajunge pe un post de televiziune sau la radiourile legale. Astăzi internetul oferă tuturor acea posibilitate pe care nu o aveau predecesorii aspiranţi la celebritate.
Astăzi te întregistrezi singur, cu o cameră video, o aranjezi puţin, după care o postezi pe internet. O împrăştii apoi pe reţelele de socializare, unde ai prieteni fără număr, şi aştepţi. Nici nu ştii de unde sare iepurele, aşa cum s-a întâmplat cu următoarele vedete care s-au lansat prin internediul internetului, mai bine zis youtube-ului, My Space, Spotify şi altele.
5. Avicii
Cu piesa „Wake me up” au avut 234 de milioane de vizualizări. DJ-ul suedez pe numele său adevărat Tim Bergling a început să facă muzică de la 18 ani. Cam târziu având în vedere media de vârstă ce pare în continuă scădere în ultimii ani. Dar, cum niciodată nu este prea târziu, Avicii a avut parte de noroc şi fani care să-l placă.
El a fost descoperit de Ash Pournouri, pe atunci promotorul unui club, care s-a folosit de toate contactele sale pentru a face ceva cu Tim. Chiar şi o parte din numele său este inspirat de pe internet. Numele original era Avici, care înseamnă cel mai jos nivel Naraka, iadul buddist. Tim a mai adăugat un i şi treaba a fost gata. În şase ani de activitate muzicală, Avicii a ajuns acolo unde doar îşi imagina.
4. Jessie J
Nu a fost descoperită chiar online, dar acolo a cunoscut faima. Ea asemnat cu Sony un contract prin care se angaja să facă versuri pentru alţi artişti. Versuri pentru hit-uri. Un moment important în cariera ei care i-a adus şi câştiguri financiare frumoase şi stabile. Single-ul Price Tag are peste 300 de milioane de vizualizări şi încă adună privitori.
3. Nicki Minaj
Această Gaga a muzicii rap, cum a fost denumită, face ravagii şi cu vestimentaţiile de scenă. S-a apucat de muzică din adolescenţă, şi nu s-a oprit până când nu a ajuns acolo unde îşi dorea. CEO-ul unui studio de înregistrări din New York a ascultat-o pe MySpace. După semnarea contractului a început şi nebunia. Artista are de gând să realizeze un adevărat imperiu în industria entertainment-ului. Piesa Superbass are în prezent peste 381 de milioane de vizualizări, iar alte cinci videoclipuril ale sale depăşesc 140 de milioane de privitori.
2. Adele
A avut un mare succes cu albumul 21 – a câştigat şapte premii Grammy. A studiat la şcoala de arte BRIT, care a produs artişti celebri, ex. Amy Winehouse. Adele nu şi-a imaginat că va ajunge celebră din cauza greutăţii sale. Primii paşi i-a făcut tot pe MySpace. Succesul maxim i-a adus lui Adele numeroşi fani şi vizualizări de peste 466 de milioane doar pentru piesa Rolling in the Deep.
1. Justin Bieber
În ciuda faptelor sale, nu putem spune că Bieber nu deţine coroana la capitolul celebritate pe internet. Hit-ul Baby feat Ludacris a adunat peste 970 de milioane de vizualizări. Şi celelalte piese ale sale au peste 140 de milioane de vizualizări şi încă nu duce lipsă de fani. A fost observat pe internet de către managerul Scooter Braun. Bieber făcea cover-uri celebre, pe care părinţii săi pe postau pe YouTube. Pornirea a fost mai grea, căci ce a urmat după a fost ca valul. Simpaticul Justin a adunat rapid milioane de fani, a cântat hit după hit, a făcut featuring-uri cu o mulţime de vedete internaţionale, iar cariera lui nu se opreşte aici….