Paul Kemp, un jurnalist itinerant şi chefliu notoriu, merge la Porto Rico pentru a se angaja la The San Juan Star, un ziar local falimentar condus de enervantul domn Lotterman. Acolo îl cunoaşte pe Sala, un fotograf foarte talentat, iar cei doi devin colegi de apartament, şi, mai ales, tovarăşi de băutură. Într-o noapte, lui Kemp i se aprind călcâiele după Chenault, logodnica-trofeu incredibil de sexy a lui Sanderson, un om de afaceri corupt care trăieşte ca un rege în vila lui luxoasă de la malul mării. Sanderson îşi dă seama că ar putea să-l folosească pe Kemp pentru afacerile sale, aşa că-l invită să se întâlnească cu el şi cu partenerii săi cu care plănuieşte să dezvolte un complex de hoteluri de lux într-o insulă virgină din larg.
Scenaristul şi regizorul Bruce Robinson ecranizează romanul cu acelaşi titlul al lui Hunter S. Thompson. Filmul e debutul companiei de producţie „Infinitum Nihil”, condusă de Johnny Depp şi Christi Dembrowski, în parteneriat cu GK Films, casa de poducţie a lui Graham King. Compania de producţie a lui Depp, fondată în 2004, are o serie întreagă de proiecte interesante: „Dark Shadows”, regizat de Tim Burton, „Hugo”, a lui Scorsese, şi „Attica”, regizat de Sam Fell.
Adaptarea romanului
„The Rum Diary” ar fi zăcut mult timp pierdut în subsolul casei lui Hunter S. Thompson, dacă nu ar fi fost Johnny Depp care să-l descopere în timpul unei vizite. „Împreună cu Thompson am descoperit aproape din greşeală romanul. Ne aflam în casa lui din Woody Creek, la subsol, într-o încăpere căreia i se spunea
Înainte chiar ca Thompson să înceapă să pregătească cartea pentru tipar, Depp avea deja ideea de a ecraniza filmul: „La 20 de minute după ce am găsit manuscrisul, vorbeam deja despre drepturile de ecranizare şi cum ar trebui să producem împreună filmul”.