Se vorbește despre un fel de automobil ce funcționa cu aburi încă de pe la 1672. Călugărul ieziut Ferdinand Verbiest i-a construit împăratului Chinei un astfel de vehicul. Din nefericire nu putea transporta oameni.
Primul vehicul cu motor pe abur a fost construit de francezul Nicholas Cugnot. Era vorba de un cărucior cu trei roți cu motor pe abur și un cazan imens atașat. Se deplasa cu 4 km pe oră și putea funcționa 15 minute, după care trebuia reîncărcat.
În 1789, americanul Oliver Evans a primit primul brevet SUA pentru un mijloc de transport autopropulsat. Era un vagon pe patru roți și o roată cu zbaturi în spate pentru a se putea deplasa pe apă și pe uscat. Cântărea 19 tone!
În 1828 Anyos Jedlik construiește un model primitiv de motor electric care și ajuta vehiculul să se deplaseze. În 1839 Robert Anderson realizează un motor electric pe baterii nereîncărcabile. În 1899 automobilul lui Camille Jenatzy, ce semăna cu un obuz, atinge 100 km la oră și stabilește un record.
În 1886, Karl Benz construiește primul automobil cu motor cu ardere internă și patentează ideea. Cel care a folosit benzina ca și carburant a fost neamțul Gottlieb Daimler, pe 1887. Un an mai târziu, împreună cu Wilhelm Maybach, proiectează un automobil care să nu mai semene cu un vehicul tras de cai și prevăzut cu un astfel de motor.
În 1891, prin Paris încep să circule automobilele fabricate de Panhard și Levassor, echipate cu motor de tip Benz. Sunt vândute primele mașini fără cai marca Peugeot sub licența Panhard & Levassor.
În SUA, cei doi frați Frank și Charles Duryea au construit primul automobil funcțional cu benzină, în 1892, sau 1893 conform unor alte date. Următoarele automobile au semănat între ele, căci nimeni nu umbla la design. Tot ce făceau era să pună un motor pe benzină și să conecteze cureaua sau lanțul pentru a fune în funcțiune roțile din spate.
În 1845 scoțianul Robert William Thomson introduce bandajul din cauciuc, a cărui vulcanizare o brevetase Charles Goodyear în 1839.
În 1887, John Boyd Dunlop înlocuiește acel bandaj cu o cameră pneumatică, iar efectul a constat în mărirea confortului la viteze mari, reducerea zgomotului și creșterea aderenței roților.
Frații Édouard și André Michelin inventează anvelopa pneumatică, iar în 1895 construiesc primul autovehicul dotat cu pneuri la roți.
În timp, automobilele au fost adaptate și îmbunătățite de către diverși oameni – le-au aranjat în interior cât mai comod, etc.
Norvegianul John J. Tokheim inventează pompa de benzină, invenție brevetată în 1901, prin intermediul căreia debitul de carburant se menține constant și astfel crește randamentul motorului.
În 1898, Louis Renault, pilot de curse, construieste și el primul său automobil, iar anul urmator, alături de fratele său, fondează societatea care îi poartă numele și care va deveni una dintre cele mai mari producătoare de automobile.
În 1906, inginerul Henry Royce, la cererea aristocratului Charles Rolls, pune la punct un automobil capabil să atingă 85 kilometri la oră. S-au asociat mai apoi și au pus bazele celebrei companii „Rolls Royce”.
Dupa cel de-al Doilea Război Mondial, utilizarea fibrei de sticlă a adus schimbări tehnologice semnificative. Povestea nu se oprește aici, căci automobilul continuă să fie îmbunătățit și astăzi.