Un purtător de cuvânt al companiei RFF (Rețeaua de Căi ferate Franceze) a confirmat informația semnalată de săptămânalul umoristic Canard Enchaine, cum că SNCF ar fi achiziționat 2.000 de trenuri prea late.
„Am descoperit această problemă prea târziu, o recunoaștem și ne asumăm responsabilitatea”, a spus Christophe Piednoel.
Potrivit acestuia, au început deja lucrările de lărgire a platformelor gărilor pentru a permite circulația noilor trenuri, dar există sute de gări care trebuiesc modificate.
Încurcătura s-a produs la transmiterea dimensiunilor platformelor din gări catre SNCF, societatea care era responsabilă de comandarea trenurilor în cadrul efortului de modernizare a transporturilor.
Astfel, RFF a transmis SNCF dimensiunile platformelor construite în ultimii 30 de ani, dar o bună parte dintre platforme au fost construite cu mai mult de 50 de ani în urmă.
Efortul financiar pentru modificarea platformelor din gări este estimat la 80 de milioane de euro.
Ministrul francez al transporturilor a dat vina pe „sistemul absurd”, referindu-se la schimbările făcute de vechiul guvern, în 1997. Când separi operatorul căilor ferate (RFF) de utilizator (SNCF), treaba nu merge”, a spus el.
Compania Metrorex a încheiat, în 2011, un contract de achiziție a 16 trenuri noi de metrou, care ar fi trebuit să intre în circulație de luna aceasta, însă s-a descoperit că ele sunt prea late, fiind necesară modificarea stațiilor.