Unul din cinci bărbați care au participat la studiu, cu vârste cuprinse între 18 și 50 de ani, preferă femeia inteligentă. Urmează apoi aspectul plăcut. Feminitatea este reprezentată în mintea lor prin afilierea cu frumusețea.
Tipurile de femei care au atras privirea în studiul calitativ par a avea principalele caracteristici ale rolurilor de: mamă, iubita și prietena – gospodină, sensibilă și amuzantă.
Pe de altă parte, modelul de femeie alcătuit de respondenți în studiul cantitativ pare să contureze femeia modernă, de succes: inteligenta, atrăgătoare și pregătită pentru orice situație.
Discutând despre idealul de femeie al bărbaților, în general, ies în evidență calități din sfera familiarului „uman”: amuzament, sensibilitate, centrarea pe familie.
În timp ce, pentru femei, bărbatul ideal trebuie să fie, în primul rând, sincer, bărbații apreciază cel mai mult femeia inteligentă. Diferența dintre declarația rațională și emotional-spontană la femei este mult mai mare decât la bărbați, rezultând astfel că femeile raționalizează mai mult propriile atitudini față de bărbați, atunci când vorbesc despre aceste aspecte.
„Suntem mereu atenți la preferințele consumatorilor și facem studii pentru a vedea cum reacționează aceștia în diferite situații și care sunt preferințele lor. Acest studiu vrea să răspundă unei întrebări controversate, dar la care, cel puțin sociologic, putem afla un răspuns: ce-și doresc bărbații de la o femeie. Am realizat un studiu cantitativ, clasic, dar și o cercetare calitativă, folosindu-ne de un eye tracker, cu ajutorul căruia am analizat mișcarea privirii ca răspuns la anumiți stimuli vizuali. Cercetarea noastră ne-a demonstrat că romanii sunt atrași în primul rând de inteligenta unei femei, aspectul fizic plăcut și siguranța de sine urmând la mică distanță. Pentru ei, o trăsătură fundamentală a femeii ar trebui să fie abilitatea acesteia de a interacționa bine cu copiii” , a declarat Alexandru Zodieru, General Manager al Cult Market Research.