În urmă cu ceva ani radiourile pirat lansau artiști sau trupe care nu erau cunoscute și care aveau dificultăți în a ajunge pe un post de televiziune sau la radiourile legale. Astăzi internetul oferă tuturor acea posibilitate pe care nu o aveau predecesorii aspiranți la celebritate.
Astăzi te întregistrezi singur, cu o cameră video, o aranjezi puțin, după care o postezi pe internet. O împrăștii apoi pe rețelele de socializare, unde ai prieteni fără număr, și aștepți. Nici nu știi de unde sare iepurele, așa cum s-a întâmplat cu următoarele vedete care s-au lansat prin internediul internetului, mai bine zis youtube-ului, My Space, Spotify și altele.
5. Avicii – cu piesa „Wake me up” au avut 234 de milioane de vizualizări. DJ-ul suedez pe numele său adevărat Tim Bergling a început să facă muzică de la 18 ani. Cam târziu având în vedere media de vârstă ce pare în continuă scădere în ultimii ani. Dar, cum niciodată nu este prea târziu, Avicii a avut parte de noroc și fani care să-l placă.
El a fost descoperit de Ash Pournouri, pe atunci promotorul unui club, care s-a folosit de toate contactele sale pentru a face ceva cu Tim. Chiar și o parte din numele său este inspirat de pe internet. Numele original era Avici, care înseamnă cel mai jos nivel Naraka, iadul buddist. Tim a mai adăugat un i și treaba a fost gata. În șase ani de activitate muzicală, Avicii a ajuns acolo unde doar își imagina.
4. Jessie J nu a fost descoperită chiar online, dar acolo a cunoscut faima. Ea asemnat cu Sony un contract prin care se angaja să facă versuri pentru alți artiști. Versuri pentru hit-uri. Un moment important în cariera ei care i-a adus și câștiguri financiare frumoase și stabile. Single-ul Price Tag are peste 300 de milioane de vizualizări și încă adună privitori.
3. Nicki Minaj – această Gaga a muzicii rap, cum a fost denumită, face ravagii și cu vestimentațiile de scenă. S-a apucat de muzică din adolescență, și nu s-a oprit până când nu a ajuns acolo unde își dorea. CEO-ul unui studio de înregistrări din New York a ascultat-o pe MySpace. După semnarea contractului a început și nebunia. Artista are de gând să realizeze un adevărat imperiu în industria entertainment-ului. Piesa Superbass are în prezent peste 381 de milioane de vizualizări, iar alte cinci videoclipuril ale sale depășesc 140 de milioane de privitori.
2. Adele – a avut un mare succes cu albumul 21 – a câștigat șapte premii Grammy. A studiat la școala de arte BRIT, care a produs artiști celebri, ex. Amy Winehouse. Adele nu și-a imaginat că va ajunge celebră din cauza greutății sale. Primii pași i-a făcut tot pe MySpace. Succesul maxim i-a adus lui Adele numeroși fani și vizualizări de peste 466 de milioane doar pentru piesa Rolling in the Deep.
1. Justin Bieber – în ciuda faptelor sale, nu putem spune că Bieber nu deține coroana la capitolul celebritate pe internet. Hit-ul Baby feat Ludacris a adunat peste 970 de milioane de vizualizări. Și celelalte piese ale sale au peste 140 de milioane de vizualizări și încă nu duce lipsă de fani. A fost observat pe internet de către managerul Scooter Braun. Bieber făcea cover-uri celebre, pe care părinții săi pe postau pe YouTube. Pornirea a fost mai grea, căci ce a urmat după a fost ca valul. Simpaticul Justin a adunat rapid milioane de fani, a cântat hit după hit, a făcut featuring-uri cu o mulțime de vedete internaționale, iar cariera lui nu se oprește aici….