Te-ai întrebat cum miroase pitorescul sătuc francez Montcuq? Pentru 5.5 euro, plus încă 5 euro pe transport, o cutie de 250 de ml cu aer proaspăt din acest loc poate fi a oricui. Inspirat probabil de ideea din animația „The Lorax”, un student francez a început să vândă acest aer îmbuteliat.
„Air de Montcuq” este produsul lui Antoine Deblay (22 de ani), care a pornit afacerea în scopuri caritabile. A fost surprins de suma câștigată – 800 de euro – și a investit banii într-un site dedicat produsului, precum și în materiale.
Horoscop 2014 – Vezi ce prevăd astrele pentru zodia ta în 2014!
În primele trei săptămâni a primit 1.000 de comenzi, profitul obținut a depășind 60% din vânzări, iar Deblay a câștigat mii de euro în doar câteva săptămâni. Dar, de ce ar cumpăra atât de mulți oameni aer dintr-un sătuc francez? Cei care cunosc limba franceză au prins ideea. În franceză, numele satului Montcuq este pronunțat deseori greșit „mon cul”, care se traduce „dosul meu”. „Air de Montcuq” ar putea fi interpretat, deci, și la modul „vânturi din dosul meu”, ceea ce explică succesul unor cutii goale, dar amuzante datorită jocului de cuvinte.
„Air de Montcuq”
„Aerul proaspăt din Montcuq este 100% organic, te afundă în adâncimile orașului și îți împrospătează ideile. Ideal când ești în pană de creativitate! Atenție: conținut de neînlocuit. Consumabil o dată. Nu lăsa deschis”, scrie pe eticheta produsului.
Tânărul recunoaște că nu aerul în sine este motivul pentru care oamenii cumpără fără oprire produsul său, ci ideea amuzantă din spatele acestuia. Deblay a anunțat că va vinde doar 10 litri de aer pe săptămână, pentru a nu folosi toată rezerva satului Montcuq.
Jurnaliștii de la Business Insider au testat produsul după ce studentul a trimis o cutie pe adresa redacției, și au precizat că miroase a „nimic”.