5 „secrete” oribile despre supermarketuri pe care nu ai fi vrut să le afli

Apropo.ro / 17.07.2013, 12:15
5
Pentru unii poate nu sunt chiar atât de înfiorătoare următoarele lucruri despre produsele din magazine care ne sunt adresate, însă ar trebui să fim cu mult mai atenți atunci când mergem la cumpărături.

5. Mulți microbi pe coșurile de cumpărături

Ai luat în calcul până acum cât de murdare pot fi mânerele căruciorului de cumpărături pe care fiecare dintre noi îl folosim atunci când mergem la magazin? Câte zeci de persoane îl ating în fiecare zi, și cu siguranță, nimeni nu le spală seara. Nici tu nu te ștergi pe mâini după fiecare atingere.

4. Magazinele schimbă data de valabilitate

Iar acest lucru este de obicei legal. Se poate ca eticheta să fie schimbată cu una care să prelungească valabilitatea produsului, astfel că marfa poate deveni o bombă cu ceas peste noapte. Unii preferă să le schimbe, iar alții doar lipesc o nouă etichetă.

3. Mâncarea poate fi reciclată

Cum nu toate produsele au o valabilitate îndelungată, magazinele și lanțurile de supermarketuri au găsit și pentru asta o rezolvare.

Ei pot reintroduce în circuit marfa veche drept nouă, după ce au făcut câteva manevre de resuscitare – o spălare, reambalare, etc.

FDA din SUA a acceptat acest procedeu pentru ca marfa să fie transformată, acolo unde se poate, într-un alt produs pentru a fi vândută, doar dacă nu pune în pericol sănătatea consumatorului.

De exemplu, carnea proaspătă poate fi tocată pentru diverse preparate, în înghețată se pot adăuga diferite arome….

2. Carnea, vândută deghizată

Cel mai bun exemplu este scandalul din urmă cu ceva vreme cu carnea de cal ce era vândută drept de vită. La fel s-a mai întâmplat și în alte cazuri.

1. Sistemul de Inspecție Sanitară

Multe dintre magazine, dar și restaurante, sunt păsuite la vizita inspectorilor sanitari. Verificările sunt mai de fațadă, pentru ca fiecare dintre ei să ăși vadă de treabă liniștit pe mai departe. Unii dintre aceștia, nu doar că încalcă anumite legi, dar primesc și bani drept mită pentru ca, pe hârtii, verificarea să iasă bine. Doar tu, clientul, ești cel care va avea de suferit după ce vei consuma produse care nu sunt depozitate corect, nu sunt gătite într-o bucătărie curată, personalul nu ține la igienă, etc.