Francezii beau mai puțină șampanie pentru că sunt… triști

De: Ana Obretin, Marian Andrei / 25.12.2012, 11:42
Francezii beau mai puțină șampanie pentru că sunt... triști
Francezii beau mai puțină șampanie și cheltuiesc mai puțin pe jucării, pentru că taxele mai ridicate, situația economică tot mai dificilă și emigrarea mai multor personalități afectează buna dispoziție a populației.

„Există o supărare, o tristețe în rândul populației franceze în acest moment, ceea ce a condus la consumarea a ceva mai puțină șampanie în acest an. Consumul de șampanie merge mână în mână cu dispoziția țării. Astăzi nu avem parte de o dispoziție favorabilă sărbătorii”, a comentat Paul-Francois Vranken, președinte și director general al producătorului de șampanie Vranken Pommery Monopole.

Dispoziția francezilor s-a înrăutățit în ultimele zile, pe fondul disputei dintre guvernul de stânga și actorul Gerard Depardieu, care a criticat planul președintelui Francois Hollande de a majora la 75%, de la 1 ianuarie, taxa aplicată locuitorilor cu cele mai ridicate venituri.

Miliardarul Bernard Arnault, șeful gigantului LVMH și cel mai bogat francez, a aplicat de asemenea pentru obținerea cetățeniei belgiene, criticând planurile guvernului de a crește taxele.

Totodată, statul a crescut cu 14% accizele pe alcool. Pernod Ricard, unul dintre cei mai mari producători de vinuri și șampanie din țară, a raportat vânzări în scădere cu 8% în trimestrul al treilea pe piața locală, acuzând creșterile de taxe.

Vânzările de șampanie au scăzut cu 5% în Franța în primele zece luni ale anului, iar în restul Europei cu 6%, potrivit datelor asociației patronale CIVC.

Piața jucăriilor a avut de asemenea de suferit din cauza proastei dispoziții a francezilor.

„Pentru prima dată, jucăriile au devenit în acest an o variabilă în bugetele familiilor din Franța. Oamenii nu mai aleg în funcție de tipul jucăriei, tot ceea ce contează este prețul”, se plânge Serge Papin, șeful rețelei de supermarketuri Systeme U.