Ce se știe despre altitudinea avionului în timpul zborului?
Ultimul contact cu controlorii de trafic aerian a avut loc atunci când avionul se apropia de spațiul Vietnamului. Aeronava zbura atunci la o altitudine de peste 10.500 de metri, dar radarul militar l-a observat mai apoi schimbându-și altitudinea, informează o sursă apropiată a investigației, citată de CNN.
Potrivit aceleiași surse, avionul a zburat la altitudinea de numai 3.600 de metri înainte de a dispărea de pe radar.
Radarul militar a urmărit zborul între orele 1.19 a.m. și 2.40 a.m. în ziua în care acesta a dispărut, dar nu se știe cât timp a durat până ca avionul să ajungă la 3.600 de metri altitudine, a dezvăluit sursa.
Ce ar fi putut să determine o scădere atât de dramatică de altitudine?
Motivul pentru care avionul ar fi coborât la o altitudine atât de joasă ar putea fi o problemă mecanică.
„Avionul a făcut o întoarcere dramatică și a coborât de la 10.500 de metri la 3.600 de metri. Este ceea ce un pilot face în condițiile unui eveniment catastrofic, precum o explozie sau un incendiu. Asta trebuie făcut, să cobori în altitudine, să întorci avionul și să încerci să ajungi la un aeroport care poate să permită aterizarea unui avion cu probleme”, susține analistul Mary Schiavo, fost inspector general al Departamentului American pentru Transporturi.
A fost întoarcerea bruscă a avionului programată?
Autoritățile din Malaezia au susținut sâmbătă că ultima transmisie din cabină a arătat avionul îndreptându-se spre Beijing, ceea ce pare să infirme ipoteza că cineva a reprogramat zborul înaintea ultimului contact al co-pilotului cu controlorii de trafic.
„Ultima transmisie nu a arătat nimic neobișnuit, ci un zbor normal către Beijing”, au susținut oficialii din Malaezia.
Analiștii susțin că teoria potrivit căreia o urgență i-a determinat pe piloți să schimbe cursul zborului este cea mai probabilă, dar nu este clar încă ce s-a întâmplat.
Cine caută avionul acum?
Dispariția avionului Boeing 777 al Malaysia Airlines mobilizează eforturile a peste 25 de țări în regiuni vaste ale lumii: din nordul Thailandei în Asia Centrală pentru coridorul nordic (care acoperă o parte din China) și din Indonezia în sudul Oceanului Indian pentru coridorul sudic.
Ce indicii îndreaptă căutările spre sudul Oceanului Indian?
Ministerul Afacerilor Externe al Franței a anunțat că un satelit a captat imagini cu posibile obiecte care pluteau într-o zonă a Oceanului Indian, situată la aproximativ 2.300 de kilometri de Perth (Australia).
Anterior, autoritățile australiene și chineze au anunțat că au fost capturate imagini cu posibile obiecte plutitoare în aceeași zonă.
Imaginile de satelit obținute de China, capturate pe 18 martie, arată un obiect de 22.5 metri lungime și 13 metri lățime, au susținut oficialii.
Echipele de căutare nu au identificat acel obiect.
Au găsit echipele de căutare ceva?
Au fost găsit un palet de lemn și câteva centuri de siguranță, au anunțat autoritățile australiene.
Paleții de lemn sunt folosiți în industria aeriană, dar și în cea maritimă.
Este căutat avionul acolo unde trebuie?
Altitudinea de 3.600 de metri, la care a zburat avionul înainte de a dispărea de pe radar, ridică și problema dacă avionul este căutat în zona care trebuie.
Cu toate că premierul Australiei, țară care s-a implicat în căutarea Boeing-ului, Tony Abbott, s-a arătat optimist cu privire la zona în care este căutat avionul, un alt analist CNN, Miles O’Brien, susține că aeronava ar putea fi departe de locurile în care este căutat.
„Nu știu dacă este căutat acolo unde trebuie”, a declarat Miles O’Brien. „Observarea unor paleți de lemn care pluteau pe mare nu este ceea ce aș numi evidența trecerii unei aeronave. Așa că avionul ar putea să fie într-un cu totul alt loc și ar putea fi nevoie să se reevalueze căutările”, a precizat acesta.
Poate să contribuie NASA la găsirea avionului?
NASA repoziționează sateliții pentru a ajuta căutările, dar acest lucru ar putea dura câteva zile, a anunțat duminică agenția.
„NASA va mobiliza în următoarele zile dispozitivele tehnice existente pentru vizualizarea zonei respective”, a declarat purtătorul de cuvânt al NASA.