Dar norocul poti sa ti-l si faci, se spune. Ferruccio Lamborghini a ales sa si-l faca. In 1963, nemultumit de Ferrari-ul pe care-l avea, a pasit in industria auto si din gestul lui a luat nastere un mit: Lamborghini SpA. Desi, parea de neconceput sa vina cineva cu ceva mai bun decât „calutul” de la Maranello, „taurul” din Santa Agata dÂ’Bolognese l-a sfidat nu o data, facând din duelul celor doua companii o chestiune de viata si de moarte.
Traseul pe care l-a parcurs compania a fost unul foarte sinuos, demonstrând ca nu este de ajuns sa construiesti masini foarte bune, trebuie sa ai si un management pe masura. Astfel, chiar daca in panoplia Lamborghini gasim celebrele modele Miura, Countach, Espada sau Diablo, compania a fost pasata din stânga-n dreapta mai ceva decat o minge la derby-ul Barcelona – Real Madrid, trecând de la fondator la niste industriasi elvetieni, apoi prin faliment la Chrysler, mai tarziu la investitori indonezieni, pentru ca pâna la urma sa devina proprietate Audi.
Neamtul, om riguros, a reusit sa repuna firma pe picioare, s-au lansat doua modele noi, Murcielago si Gallardo, iar azi Lamborghini se afla in centrul „coridei” din lumea auto. La preluare exista temerea ca Lambo isi va pierde identitatea, Audi apartinând totusi grupului VW, unde „Marele Preot” Piech predica numai din „Biblia Platformelor Comune”, dar din fericire acest lucru nu s-a intâmplat. Design-ul lui Gallardo, desi modern, foarte angular, pastreaza totusi tiparele genetice Lamborghini. Dupa succesul lui Gallardo, urmatoarea mutare logica a fost aparitia lui Spyder, asa cum s-a nascut la un moment dat si Murcielago Spyder.
Citeste mai mult in ProMotor