115 argumente pentru GT3
Primul argument ar fi ca este un Porsche, ceea ce implica traditie, performante, pedigree, substratul fiind reprezentat de caracterul spartan, pur, obtinut in urma unui tuning „in house”. Cand auzi de 911, te gandesti la cariera deosebit de longeviva a unui concept pe care multi l-au abandonat si anume la motorul plasat pe puntea spate, care, din start, ridica o problema grava: contrazice legile fizicii. Si cu ele nu-i de joaca. Dar, cu un efort ce depaseste „meandrele concretului”, germanii au lucrat la odrasla lor pana au realizat o zeitate pe patru roti, la care, printre multi altii, se inchina si subsemnatul. Si cum omul, de felul sau, este foarte greu de multumit, visez din start la cel mai bestial model din gama 911 existent in acest moment. Acest GT3 va fi urmat spre sfarsitul anului de varianta RS, moment in care ma voi „prostitua” din nouÂ…
Dar, pana atunci, haideti sa vedem cel de-al doilea argument. Motorul, acelasi „flat-six” sanatos de 3,6 litri, promite un sunet aparte, grav si bolborosit, dar care stie sa se arate si isteric in ture, fapt ce poate fi o expresie inedita a puterii unei masini. Aici intervine al treilea argument favorabil. Propulsorul de care am vorbit este aspirat, ceea ce nu plafoneaza orgia sonora printr-o plaja de turatie ingusta. Nu, dragilor, in acest caz puteti sa ascultati o arie allegro intr-un ritm de pana la 8.400 rpm. Fabulos! Ne tot invartim pe sub capota, asa, ca sa urmeze cel de-al patrulea temei: admisia variabila. Aceasta, impreuna cu sistemul de evacuare special conceput, asigura un ciclu optim de umplere si golire a cilindrilor. Rezulta o ardere omogena, foarte eficienta, care, la randu-i, asigura un raspuns prompt si performante naucitoare la apasarea pedalei de acceleratie.
Citeste mai mult in ProMotor