10 aeroporturi terifiante pe care nu ai vrea să aterizezi!
Ei bine, după ce vedeți aceste piste oribile, probabil că nu vei mai zbura spre o aventură exotică, până nu verifici înainte, pe Google Images, cum arată aeroportul unde urmează să aterizezi.
E de mirare faptul că multe din aceste piste hidoase sunt omologate, deținând licențe care le permite să efectueze zboruri pentru transportul public de pasageri.
Pregătiți-vă, așadar, să vă înghețe sângele în vene, când vedeți aceste aeroporturi înfricoșătoare…
1) Ice Runway Sea, Antarctica
Și dacă tot vorbeam de înghețat, iată această pistă din Antarctica, care este realizată, evident, în întregime din gheață. Asta înseamnă că greutatea unui avion produce o presiune mare, ceea poate duce la crăparea suprafeței. Și unde mai pui că este și o suprafață alunecoasă. Trebuie să fie un joc „distractiv”, atunci când încerci să controlezi un avion care merge foarte repede pe gheață. De altfel, piloții sunt sfătuiți să încerce să nu se scufunde mai mult de 10 de centimetri.
2) Maketane Air Strip , Africa
Ce poate fi mai interesant decât o pistă scurtă, urmată de o prăpastie? Această bandă îngustă este o adevarată provocare pentru piloți, care trebuie să decoleze destul de repede, la marginea falezei. Mai mult, după prăpastie… urmează un munte!
3) Barra, insula omonimă din Scoția
Aeroportul de pe insula scoțiană Barra este unicat, fiind singurul din lume unde avioanele aterizează pe plajă, pe trei piste, toate amenajate pe nisip. De altfel, avioanele pot ateriza/decola doar la reflux, iar turiștii sunt avertizați să nu facă baie in mare, decât între anumite ore. Avioanele, doar anumite aparate de zbor, aterizează și decolează din acest loc doar la anumite ore, care se respectă cu mare precizie. Acest aeroport a fost votat de 1.000 de piloți, care au participat la un sondaj, ca fiind cel mai înfricoșător.
4) Princess Juliana Airport, insula Saint Martin, Caraibe
Nu este enervant când tu încerci să te relaxezi pe plajă și cineva îsî scutură prosopul lângă tine, aruncându-ți nisip în ochi? Ei bine, pe litoralul de pe insula Saint Martin e și mai rău. Practic, acolo, avioanele aterizează pe capul turiștilor…
5) Congonhas, Sao Paulo, Brazilia
E cam ciudat să ai un aeroport mare la doar 8 kilometri de centrul orașului. Aeroportul Sao Paulo Congonhas a fost construit chiar înainte de o dezvoltare rapidă a zonei, ceea ce a însemnat un număr mare de locuințe construite în imediata apropiere a pistei.
6) Courchevel, Franța
Amplasat la 1.722 de metri altitudine, în Munții Alpi, acest aeroport e fermecător, dar și înfricoșător. Are o pistă scurtă, cu o pantă/rampă, iar la capăt o mare prăpastie. Piloții care trec pe aici trebuie să aibă o vastă experiență, ținând cont de faptul că e o zonă înaltă, cu zapadă, gheață și viscole. Au fost multe accidente aici!
7) Funchal, Madeira
Funchal este capitala Insulelor Madeira din Oceanul Atlantic, insule care țin de Portugalia. Aeroportul este unul mai mult decât interesant și mai puțin înfricoșător, fiind amplasat pe marginea insulei, la malul oceanului, pista fiind susțintuă de niște stâlpi uriași. Bucurați-vă de aterizare, dacă vă place peisajul!
8) Tenzing – Hillary, Nepal
Acest mic aeroport este amplasat pe vârful unui munte și nu are nici măcar 3 kilometri lungime (2, 74 km), după care urmează hăul! Și în cazul în care nu era destul de rău, doar o zecime din lungimea ei este funcțională.
9) Saba Island Airport , Caraibe
Această destinație pentru o lună de miere frumoasă are un defect: pista aeroportului. Este una dintre cele mai scurte din lume, este înconjurată de mare la ambele capete și de munți într-o parte.
10) Kai Tak Airport, Hong Kong
Acest aeroport a fost închis în 1998, decizia fiind primită cu aplauze. Acesta a fost clasat pe locul 6, într-un top al celor mai terifiante aeroporturi din lume. Partea de nord a pistei era înconjurată de munți și zgârie-nori! Fotografia vorbește de la sine…
FOTO: ro.wikipedia.org; Wikimedia/Pia L; MANUEL CENETA/AFP/Getty Images; Alamy; Wikimedia/Hugues Mitton; MAURICIO LIMA/AFP/Getty Images; Action Press/REX; JAMES FRASER/REX; Wikimedia/Tom Claytor